De Koopversneller

 

De woningmarkt is continu in beweging en dat zijn wij van Duinstra Makelaars ook. Wanneer je een huis wilt verkopen zul je alles uit de kast moeten halen om tot het beste resultaat te komen. Alle denkbare middelen en mogelijkheden die tot onze beschikking staan zetten wij daarom desgewenst in. Wij zijn altijd op de hoogte van de meest vernieuwende marketing- en presentatiemogelijkheden.

Al deze marketing- en presentatiemogelijkheden hebben samengevoegd in een slimme marketingstragtegie die we De Koopversneller genoemd hebben.

1. Funda Presentatiepakket

Funda is met ruim 22 miljoen bezoekers en 313 miljoen pageviews per maand nog steeds onmiskenbaar belangrijk bij de verkoop van je huis. En dus is het niet meer dan normaal dat we jouw huis op Funda plaatsen. Dit doen we echter niet ‘zomaar’ even…Nee wij kiezen standaard altijd voor het meest uitgebreide Funda Presentatiepakket waarbij we de mogelijkheid hebben om 3D-foto’s, een woningvideo en digitale plattegronden te plaatsen. Waarom we dit doen? Om jouw woning zo optimaal te kunnen presenteren en daarmee sneller de woningzoeker interesseren waardoor deze langer blijft ‘plakken’ bij jouw huis. En dat werkt, want het is aangetoond dat jouw huis op deze manier 2x vaker wordt bekeken en dat er 2x vaker contact opgenomen wordt met de makelaar.

2. DuinstraMakelaars.nl

De eigen website is eigenlijk het visitekaartje, de eigen winkel van de makelaar. Hier laat je als makelaar zien waar je voor staat, hoe je werkt en hier kun je je aanbod presenteren. Duinstra Makelaars heeft één van de meest moderne en uitgebreide websites van Nederland binnen de makelaarsbranche. Grote duidelijke woningfoto’s, direct online de woningvideo bekijken, integratie met Google Maps en Google Streetview, plattegronden en integratie met Floorplanner waarbij je de mogelijkheid hebt om de woning gelijk fictief in te richten. Maar je kunt ook ons gratis E-book ‘Huis Verkopen 2.0′ downloaden en we hebben een uitgebreid blog en kennisbank met geschreven artikelen en video’s boordevol met informatie over de huizenmarkt en alles wat daarmee samenhangt. Natuurlijk plaatsen we jouw huis op onze eigen drukbezochte website!

3. Verkoopstyling &Professionele fotografie

De concurrentie op de woningmarkt is moordend en dus is het zaak dat jouw huis eruit springt. Belangrijk daarbij is dat de sterke punten van jouw huis extra benadrukt worden in een ijzersterkte presentatie, zowel online als offline. Heel vaak kan dit al met kleine eenvoudige aanpassingen waardoor je verkoopkansen aanzienlijk toenemen.

Voordat we daadwerkelijk starten met de presentatie van je huis komt eerst onze eigen verkoopstyliste in actie. Zij geeft advies over de manier waarop jouw huis het beste tot zijn recht komt. Op of vlak voor de dag dag de professionele fotograaf komt, gaat onze verkoopstyliste samen met jou door de woning. Hierbij maken we gebruik van woonaccessoires zoals kussentjes, grand foulards, lampjes en andere leuke accessoires die je woning opleuken. Maar soms gaan we nog verder, daarover straks meer.

Zodra de woning in samenwerking met de verkoopstyliste gereed gemaakt is, komt de professionele fotograaf. Hij/zij zorgt ervoor dat je huis op de meest optimale manier vastgelegd word op de gevoelige plaat. Ook maken we regelmatig detailfoto’s om de sfeer van de woning goed weer te geven. Daarna vindt nog een strenge selectie plaats van de foto’s en worden deze daar waar nodig nog extra bijgewerkt met computersoftware. Alles maar om jouw huis zo optimaal mogelijk te tonen en daarmee de juiste doelgroep te raken.

4. Interactieve plattegronden

Een interactieve plattegrond zorgt ervoor dat woningzoekenden een beter beeld krijgen van de indeling van je woning. Aan de hand van bouwtekeningen of bestaande plattegronden laten we professionele interactieve plattegronden maken van je huis. Zijn die bouwtekeningen of bestaande plattegronden niet aanwezig, dan meten we je huis zelf volledig in en worden de interactieve plattegronden aan de hand hiervan opgemaakt.

Het leuke van interactieve plattegronden is dat de woningzoeker de woning zelf kan aanpassen en/of inrichten. Bijvoorbeeld een deur of een raam plaatsen of verplaatsen. Of meubels plaatsen om te kijken of de mooie hoekbank wel past in die nieuwe woning. Daarna kun je het huis zowel in 2D als in 3D bekijken. Vele mogelijkheden die ervoor zorgen dat de woningzoeker langer blijft ‘plakken’ bij jouw huis en de kans dat er contact opgenomen wordt voor een brochure of een bezichtiging neemt aanzienlijk toe.

5. 360 Graden fotografie

360 Graden foto’s zorgen voor meer ruimtelijke beleving van de een kamer, badkamer of tuin. Feitelijk kan de woningzoeker op een virtuele manier door jouw huis wandelen en daardoor de ruimtes beter in zich op laten nemen. Ook hiermee vergroot je je verkoop kansen wederom, want de bezoeker heeft zich al een beter beeld kunnen vormen van de ruimtes in en om jouw huis.

6. HD Woningvideo

Helemaal hip tegenwoordig…een video van je huis op Funda. Toch mogen de meeste video’s geen video genoemd worden maar meer een pictureclip (aan elkaar geplakte foto’s). Wij geloven dat je de kracht van video, dat aantoonbaar voor meer attentiewaarde van je woning zorgt, juist optimaal moet benutten. Daarom maken wij een unieke video van je huis waarbij de mooiste foto’s afgewisseld worden met echte videobeelden en bijpassende muziek. We nemer de kijker mee in jouw huis en de omgeving van je huis. Dit verhoogt de kans op een bezichtiging en dus op verkoop van je huis. Betreft het een woning waarbij de doelgroep jongeren tot 35 jaar zijn dan kiezen we doorgaans een andere muziekstijl dan bij een oude woonboerderij bijvoorbeeld.

7. Hoogtefoto’s

Een hoogtefoto kan in veel gevallen net even dat stukje extra dimensie aan de woning geven. Zeker bij woonboerderijen en vrijstaande woningen is dit het geval, maar ook bij tussenwoning of twee-onder-een-kap woningen kan een hoogtefoto een welkome aanvulling zijn. Per woning bekijken we of het nodig is om een hoogtefoto in te zetten.

8. Eigen website voor je huis

Een eigen podium voor je huis, wat wil je nog meer? Daarom krijgt jouw huis een eigen mini-website binnen onze eigen website met een eigen domeinnaam, bijvoorbeeld www.langhof4.nl. Op deze mini-website wordt alleen jouw huis gepresenteerd inclusief foto’s, woningvideo, interactieve plattegronden, Floorplanner en Google Maps en Google Streetview.

9. Emotiebrochure

Kopen en verkopen valt en staat met emoties. Deze emoties moet je doorvertalen in alle facetten van je marketing- en verkoopplan. Daarom maken wij van je woning een schitterende professionele brochure met grote duidelijke foto’s die een goed beeld geven van jouw huis. De brochures laten we professioneel drukken bij de Drukkerij en wordt meegeven tijdens of na een bezichtiging van jouw woning. De potentiële koper krijgt dus echt een mooie brochure in handen waarin alleen jouw huis gepresenteerd wordt.

10. Opvallende Te Koop borden

Klinkt logisch toch een opvallend Te Koop bord in de tuin? Toch is dat niet vanzelfsprekend. Een opvallend Te Koop bord zorgt ervoor dat je meer opvalt bij passerend verkeer. Onze Te Koop borden vallen niet alleen op door het kleurgebruik, maar ook doordat onze borden groter zijn dan de gemiddelde Te Koop borden. Als klap op de vuurpijl treft je bovenop het Te Koop bord nog de domeinnaam aan van je eigen website, bijvoorbeeld www.marijkepaed51.nl. Voorbijgangers toetsen de domeinnaam in op hun smarthone en komen direct bij jouw huis uit. Handig toch?

11. Facebook Campagne

Social media is niet meer weg te denken vandaag de dag en met name Facebook is een bijzonder krachtig medium. Daarom zijn we zelf niet alleen erg actief op Facebook maar zetten we voor jouw huis ook een Facebook Advertentiecampagne in speciaal gericht op de doelgroep voor jouw woning. Of het werkt? Zeker weten! We hebben al meerdere woningen verkocht nog voor dat deze op Funda kwamen…slechts en alleen via een Facebook campagne.

12. Social Media & Google

Je hebt al gelezen hoe wij Facebook inzetten bij de verkoop van je huis. Maar er is meer dan alleen Facebook! Ook twitter en Pinterest gebruiken wij zeer actief tijdens het verkoopproces van je woning. Maar ook Google zetten we indien nodig zeer effectief in met zogenaamde Google Adwords campagnes. Dit zijn betaalde advertentiecampagnes waarbij we ons heel selectief richten op de doelgroep van jouw woning.

13. De Fresh Preview

Duinstra Makelaars beschikt over een bestand woningzoekers die vaak specifiek en heel gericht een bepaald type woning zoeken. Zodra er een nieuwe woning in de verkoop komt krijgt een vooraf geselecteerd groepje woningzoekers van een zogenoemde Fresh Preview waarbij zij als eerste op de hoogte worden gebracht. Belangstellenden uit ons zoekbestand hebben hiermee exclusieve voorrang op de andere woningzoekers. Dit geeft vaak al gelijk een extra boost aan de verkoop van je huis en bovendien wordt de Fresh Preview als zeer positief ontvangen door de woningzoekers.

14. Open Huizen Dag

Twee keer per jaar is er de Open Huizen Dag, een dag waarbij woningzoekenden de deelnemende woningen kunnen bezichtigen zonder vooraf een afspraak met de makelaar te hoeven maken. Jouw woning kan hier natuurlijk ook aan meedoen en tijdens deze dag mag je de mensen zelf rondleiden door je woning. Jij als eigenaar kunt waarschijnlijk vol enthousiasme over je woning vertellen.

15. Leegstaande woonruimte

Een leegstaande woning verkoopt natuurlijk veel minder goed, dat weten de meeste mensen wel. Toch komt soms een woning vroegtijdig leeg te staan omdat bijvoorbeeld de eigenaar inmiddels al verhuist is. In dat geval kan het soms raadzaam zijn om de woning in te richten met gehuurde meubelen. Een andere, wat goedkopere variant is de woning inrichten met kartonnen meubelen. Op de foto zie je vaak niet eens dat het kartonnen meubelen betreft, maar het geeft een goed beeld van de ingerichte woning weer. Aanvullend op het inrichten met meubels is het raadzaam om het ‘gezellig’ te maken met leuke woonaccessoires.

Welke ruimtes ingericht moeten worden en op welke manier bepalen we samen in overleg met onze verkoopstyliste. Vervolgens maken we hiervoor een offerte op maat.

16. Digitale restyling

Betreft je woning een oudere gedateerde woning of betreft het misschien een leegstaande nieuwbouwwoning, dan kan digitale restyling een uitkomst bieden. Veel woningzoekenden kunnen maar moeilijk door dingen heen kijken en dus moet je een mogelijk nieuwe situatie visualiseren. Dit doen we aan de hand van wat we noemen digitale restyling. Hierbij wordt aan de hand van een bestaande foto van de betreffende ruimte een ontwerp gemaakt hoe het er na renovatie uit komt te zien, bijvoorbeeld een nieuwe keuken, badkamer of woonkamer. Voor welke ruimtes dit nodig is bespreken we in goed overleg waarna we hiervan een offerte voor je kunnen opstellen.

17. Verkoopklaar Klusservice (binnenkort)

Wij van Duinstra Makelaars zijn niet voor één gat te vangen en daarom hebben wij onze eigen klusservice in het leven geroepen. Soms staat een huis al langere tijd te koop en is alleen verkoopstyling niet voldoende. In dat geval zullen er wat ingrijpendere maatregelen moeten plaatsvinden om de woning toch goed verkoopbaar te maken. Verven, sauzen, een nieuwe laminaatvloer, afwerken, kitten en andere kleine ingrepen kunnen vaak al wonderen doen.

Maar we kunnen nog meer! Soms is het zelfs de overweging waard om bijvoorbeeld deels of geheel een nieuwe keuken of badkamer te plaatsen en het huis echt helemaal af te maken voor de nieuwe bewoners. Wij kunnen je hierin advies geven en in goed overleg kunnen we samen bekijken wat nodig is en wat niet. Aan de hand daarvan ontvang je van ons een offerte.

Voor het spoedig en netjes uitvoeren van de klusjes in en om het huis werken wij met eigen vakmensen. Het voordeel hiervan is niet alleen een veel scherper tarief, maar ook dat wij als makelaar de voortgang kunnen coördineren zodat je huis zo snel mogelijk in de verkoop gezet kan worden. Er is immers geen tijd te verliezen!

Een relatief kleine investering van duizend of soms enkele duizenden euro’s kan er niet alleen voor zorgen dat je huis nu wel verkocht wordt, maar resulteert vrijwel altijd ook in een hogere eindopbrengst van je woning.

 

 

 

Download het GRATIS e-book 'Huis Verkopen 2.0'

Wil jij je huis sneller verkopen? Download dan dit 35 pagina's tellende e-book vol met tips en valkuilen die je tegen kunt komen bij de verkoop van je huis.